Odpri menu

Moderna arhivistika 2023, 6 (1), str./pp. 30-44

Igor FILIPIČ
Nadškofijski arhiv Maribor, Slovenija / Archdiocesan Archives Maribor, Slovenia

Cel članek / Full text article
UPORABA ARHIVSKEGA GRADIVA NA SPLETU: IZKUŠNJE IN PERSPEKTIVE UPORABE DIGITALIZIRANIH MATIČNIH KNJIG
Use of Archival Records Online: Experiences and Perspectives on the Use of Digitised Register Books
(Moderna arhivistika 2023, 6 (1), str./pp. 45–57)

https://doi.org/10.54356/MA/2023/CIJH6141  


Izvleček:
Članek opisuje spoznanja o uporabi arhivskega gradiva na spletu ter predstavlja nove možnosti za uporabo arhivskega gradiva, zlasti v izobraževalnem procesu. Avtor opiše spremembe, ki jih je prinesla digitalna dostopnost arhivskega gradiva, ter izpostavlja nove možnosti uporabe arhivskega gradiva v vzgojno-izobraževalnem procesu. Predstavljene so smernice za pripravo projektov za izobraževalne ustanove, ki vključujejo arhivsko gradivo, ter ključno vlogo arhivov pri orientaciji, interpretaciji in analizi arhivskega gradiva pri izobraževalnih projektih. Namen članka je predstavitev možnosti za izboljšanje učnih izkušenj s pomočjo digitalne dostopnosti arhivskega gradiva.

Ključne besede:
digitalizirano gradivo, spletna dostopnost, izobraževalni proces, popularizacija, interpretacija gradiva

Abstract:
Use of Archival Records Online: Experiences and Perspectives on the Use of Digitised Register Books
The article describes insights into the use of archival records online and presents new opportunities for the use of archival records, particularly in the educational process. The author describes the changes that digital accessibility of archival records has brought and highlights new possibilities for their use in the educational process. Guidelines for preparing projects for educational institutions that include archival records are presented, as along with the key role of archives in guiding, interpreting, and analyzing archival records for educational projects. The purpose of the article is to increase interest in archives and improve learning experiences through digital accessibility of archival records.

Key words:
digitized records, online accessibility, educational process, popularization, interpretation